dimecres, 7 de març del 2012

"Veure els teus quadres penjats ja és una satisfacció"

Les il·lustracions infantils, una de les seves passions
Han passat ja 9 anys des de la seva primera exposició. Ara, més de 12 contemplen la carrera pictòrica de la Teresa Blasco. Il·lustradora i dissenyadora gràfica, dibuixa perquè és el que més li agrada. La seva obra recull pintures de viatges, il·lustracions infantils i, ara, és el torn de les cançons i les dones a la seva última mostra al Centre Cívic Vil·la Florida.

Quina explicació té el títol “Cansiones para una dama”?
Tot ve d’una cançó de l’Albert Pla. Em vaig inspirar en una de les seves lletres que exactament diu “cansiones”. I per una dama, perquè totes les il·lustracions són un homenatge a la figura de la dona.


És la primera vegada que la música inspira una exposició d’obres teves?

Sí, és la primera vegada. Tot va sorgir d’un projecte comú amb uns amics, que vam decidir fer aquesta exposició des de tres disciplines diferents: il·lustració, tèxtil i instruments inspirats en aquestes cançons. Va ser una gran experiència.

Per què aquests artistes, com per exemple Albert Pla i Javier Krahe? Hi tens alguna “connexió” especial?

A mi sempre m’ha agradat molt treballar amb música i creia que els cantautors podien aportar-me molt pel fet que les seves lletres sempre tenen un missatge especial. Pel que fa els autors, els he escollit per admiració, algun record relacionat amb una cançó seva... res d’especial.
A part d’il·lustradora també ets dissenyadora gràfica. Fins a quin punt t’influeix això en les teves pintures?
 Malgrat que les dues feines són molt diferents, els conceptes estan molt lligats. Està clar que per fer les meves il·lustracions tinc molt en compte els recursos a nivell de composició, d’equilibri i estètica.


Al teu web hem vist que també tens il·lustracions infantils i de viatges. Te’n quedes amb alguna en particular?
Cada temàtica té la seva història. Personalment la il·lustració infantil m’encanta, perquè s’hi poden amagar molts missatges i mostrar un món (el dels nens) que és a vegades més maco que el real.
Creus que la feina de l’Ajuntament a nivell de promoció de les exposicions és suficient? Es pot fer més pels artistes menys coneguts?
Crec que els Centres Cívics fan una molt bona feina, fenomenal a l’hora de lligar moltes disciplines en un únic espai. Per part de l’Ajuntament no sabria dir-te, amb la situació econòmica que hi ha avui dia no crec que puguin aportar més recursos.
Ets sents reconeguda per la teva feina o aspires a tenir el reconeixement de les exposicions més mediàtiques?
No m’ho plantejo, quan pinto ho faig per gust i sense pensar en les exposicions en sí. També és veritat, però, que a partir d’aquestes he tingut algun tipus d’encàrrec i he fet molts contactes. A nivell personal, veure els teus quadres penjats ja ha de ser una gran satisfacció.
Internet és la teva millor plataforma a l’hora de promocionar-te entre els teus seguidors o prefereixes altres mètodes?
Tinc la meva pàgina web, però no estic immersa en el món de les xarxes socials, em fa una mica de “mandra”. Personalment, em funciona molt bé el boca a boca entre amics, contactes... em decanto per aquest tipus de propaganda.


Centre Cívic Vil·la Florida

Albert Pla

Javier Krahe


Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada